Beginn: 20:00
Einlaß: 19:00
„Ich versuche Pop und Lärm zusammenzubringen“, sagt die Schwedin Klara Andersson, Kopf hinter dem Noise-Pop-Projekt Fågelle, bei dem sich brachiale Geräuschschichten und vereinnahmende Pop-Melodien treffen. Bei ihr reicht der Einsatz von Feldaufnahmen aus der Moskauer U-Bahn über brüllende Gitarren bis hin zu gequälten Synthesizern. Die schwedischen Texte befassen sich mit aktuellen Entwicklungen in Mikro- und Makroperspektive, mit Macht und Machtlosigkeit.
Fågelle creates music where layers of noise meet pop melodies in an exploration of rhythms and the subject of power. With pedals, synthesizers and samplers, she dives into the sounds, experimenting until she finds what will come together with poetry to create a compelling song in the middle ground between sound art and pop. Her sound world consists of everything from field recordings from the Moscow subway to roaring guitars and tormented synthesizers.
In collaboration with the producer Henryk Lipp (Blue for Two, Anna von Hausswolff, Union Carbide) the ideas are grown into sound worlds, pop songs, storm clouds. From the smallest text fragments to the rolling in of the biggest thunder. With lyrics in Swedish about our current times in micro and macro-perspective and about power and powerlessness. Her music has been described as “a soft punch in the face”.